Team-design: DESIGN SPRINT

Dowiedz się jak Google weryfikuje najbardziej szalone pomysły / hipotezy biznesowe w 5 dni za pomocą prototypu testowanego na potencjalnych odbiorcach.

design-sprint

Metoda Design Sprint ma swoje korzenie w lean-startupowym podejściu Google do nowych pomysłów. Jest wynikiem potrzeby: nasze dotychczasowe metody tworzenia i sprawdzania nowych pomysłów pochłaniają zbyt dużo czasu i pieniędzy.

Celem Design Sprintu jest szybkie weryfikowanie dowolnych hipotez projektowych: od pomysłu na lepszy onboarding w aplikacji mobile, po nową biznesową ideę, która istnieje tylko w hipotetycznych założeniach.

Dla kogo

Dla tych zespołów, które poszukują nowych sposobów na szybsze weryfikowanie kierunków rozwoju swoich pomysłów biznesowych:

  • Zespoły marketingu / sprzedaży
  • Kierownicy projektów
  • Kierownictwo i liderzy, managerowie, dyrektorzy, dyrektorzy IT i członkowie zarządu
  • Osoby odpowiedzialne za rozwój innowacji produktowej

 

Zakres tematyczny szkolenia

Oferujemy 2 warianty szkolenia: teoretyczny (1 dzień) lub praktyczny (5 dni).

Wariant teoretyczny:

  • Czym jest design sprint, z jakich etapów się składa
  • Ćwiczenia wykorzystywane w trakcie procesu Design Sprint
  • Jak przygotować swój zespół do pierwszego Design Sprintu

Wariant praktyczny:

  • Praca na case study dla członków zespołu projektowego wg modelu Kolba uczenia się przez praktykę.
  • Przepracowanie pełnego procesu Design Sprintu kończącego się prototypem rozwiązania
  • Walidacja pomysłu z grupą pierwszych potencjalnych odbiorców

 

Cele szkolenia

Po zakończeniu szkolenia uczestnicy będą potrafili przeprowadzić Design Sprint w swoim zespole.

Kwestie organizacyjne

Czas trwania: 1 dzień (8h lub 2x4h wariant teoretyczny), 5 dni (5x8h lub 10x4h wariant praktyczny)

Miejsce: jeśli miejsce zespołu nie jest wystarczające, przewidujemy organizację Design sprintu w wynajętej przestrzeni. Jeśli szkolenie nie jest możliwe do zrealizowania offline – cały zespół będzie pracował zdalnie.

Brief: konieczne będzie 1 spotkanie (max 2h) z liderem zespołu, wprowadzające trenera w kontekst biznesowy/problemowy, który zespół chce rozwiązać

Walidacja: wariant praktyczny zakłada testy na grupie docelowej – niezbędne będzie uwzględnienie tego aspektu w wymiarze logistycznym i finansowym